18ο Συνέδριο (Ρέθυμνο, 2002)

Ιουλ 29, 2016

Είναι Τετάρτη 8 Μαϊου 2002 και ο "Ελευθέριος Βενιζέλος", η ναυαρχίδα της ΑΝΕΚ LINES, εισέρχεται μεγαλοπρεπώς στο λιμάνι της Σούδας Χανίων. Σε λίγο, από τον καταπέλτη επιβατών αποβιβάζονται οι 408 σύνεδροι και εκδρομείς που θα λάβουν μέρος στις εργασίες του 18ου Πανελληνίου συνεδρίου. Στο λιμάνι μας υποδέχονται τα μέλη της Τ.Δ. Ρεθύμνου και επιβιβαζόμαστε στα εννέα λεωφορεία του IDA TRAVEL και ΚΥΡΙΑΚΑΚΗΣ ΤOURS με προορισμό το Κολυμβάρι στα δυτικά των Χανίων. Φθάνουμε στην Ορθόδοξη Ακαδημία Κρήτης, όπου μας περιμένει ένα πλούσιο πρωινό και τα μέλη της Τ.Δ. Χανίων μας υποδέχονται με το πανό τους και ένα αναμνηστικό στιλό. Η ώρα πήγε ήδη 09.00 και ο Πρόεδρος της Ακαδημίας κ. ΠΑΠΑΔΕΡΟΣ μας περιμένει στο αμφιθέατρο για ενημέρωση, αφού πρώτα μας καλωσορίζουν ο Πρόεδρος της Τ.Δ. Ρεθύμνου Ηλίας ΜΑΝΤΑΣ, ο Πρόεδρος της Τ.Δ. Χανίων Στέλιος ΑΡΤΣΙΔΑΚΗΣ και ο Δήμαρχος Κολυμβαρίου Πολύχρονης ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΗΣ.

Οι σκοποί, η σημασία και η λειτουργία της Ορθόδοξης Ακαδημίας, έργο του οραματιστή Ποιμενάρχη της Κρήτης και Μητροπολίτη Κισσάμου και Σελίνου κ. ΕΙΡΗΝΑΙΟΥ, αναπτύσσονται με σαφήνεια από τον κ. ΠΑΠΑΔΕΡΟ και ο χρόνος της μίας ώρας μας φαίνεται πολύ μικρός γαι να καλύψει το εύρος των δραστηριοτήτων της Ακαδημίας. Φεύγουμε από το Κολυμβάρι με προορισμό τα Χανιά, αφού ενδιάμεσα σταματήσαμε για λίγο στο Γερμανικό Νεκροταφείο στο Μάλεμε Χανίων. Η άφιξη μας στα Χανιά με προπομπούς τα δίκυκλα και τα περιπολικά αυτοκίνητα της Τροχαίας Χανίων, που με ενθουσιασμό μας παραχώρησε ο Διοικητής της Αστυν. Α' ΣΤΕΦΑΝΟΥΔΑΚΗΣ Βασίλης, εντυπωσιακή.

Επισκεφθήκαμε το Αρχαιολογικό και το Ναυτικό Μουσείο Χανίων, την παλιά πόλη και απολαύσαμε τον καφέ μας στο Ενετικό λιμάνι. Επόμενος σταθμός μας οι Τάφοι των Βενιζέλων στο Ακρωτήρι Χανίων. Ταυτόχρονα με τις εκδηλώσεις αυτές, στο Ρέθυμνο η Τοπική Διοίκηση έχει οργανώσει συνέντευξη τύπου στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο, όπου ο Πρόεδρος της Ηλίας ΜΑΝΤΑΣ μαζί με τον Πρόεδρο του Εθνικού Τμήματος κ. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ Κων/νο αναπτύσσουν τους σκο πους και επιδιώξεις της Ένωσης μας, καθώς και τα θέματα του 18ου Πανελληνίου Συνεδρίου.

Το Συνέδριό μας αποτελεί για την Κρήτη το γεγονός της εβδομάδας. Γίνεται πρωτοσέλιδο στις τοπικές ημερήσιες εφημερίδες και κεντρικό θέμα στους ραδιοτηλεοπτικούς σταθμούς του νησιού. Το ενδιαφέρον του κόσμου μεγάλο. Ο Πρόεδρος του Εθνικού Τμήματος καλείται και αναπτύσσει με σαφήνεια τις θέσεις της Ενώσεως μας στην πρωινή εκπομπή του ΚΥΔΩΝ TVπου μεταδίδεται ζωντανή σε όλη την Κρήτη και έχει μεγάλη τηλεθέαση.

Το μεσημέρι της Τετάρτης μας βρίσκει στο Κρητικό Κέντρο του Μανώλη ΚΑΚΛΗ στην παραλία της Επισκοπής, ενδιάμεσα στα Χανιά και το Ρέθυμνο, όπου απολαύσαμε το παραδοσιακό πιλάφι. Αναχωρούμε περασμένες 4 για τα ξενοδοχεία CRETA STAR και RETHIMNO PALACE όπου τακτοποιούμαστε αμέσως και με απόλυτη τάξη.

Το βράδυ συγκεντρωνόμαστε στην αίθουσα συνεδρίων του ξενοδοχείου CRETA STAR, όπου ο Γιάννης ΚΑΡΑΠΑΤΑΚΗΣ έχει φτιάξει την έκθεση ζωγραφικής με έργα των μελών μας και η οποία εγκαινιάζεται από τον Πρόεδρο κ. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ, παρουσία εκπροσώπων Αρχών του Ρεθύμνου και πλήθους κόσμου,οι οποίοι εντυπωσιάζονται από τα έργα αλλά και από το καλαίσθητο φυλλάδιο που έχει τυπώσει για την έκθεση η Τοπική Διοίκηση Ρεθύμνου. Οι εντυπώσεις των επισκεπτών καταγράφονται στο Βιβλίο Εντυπώσεων.

Η βραδυά μας τελειώνει με ένα πλούσιο δείπνο στο εστιατόριο του ξένοδοχείου.ς κ.Πέμπτη 9 Μάιου και το πρόγραμμα μας περιλαμβάνει επίσκεψη στον Νομό Ηρακλείου. Ξεκινάμε το πρωί για τον Αρχαιολογικό χώρο της Κνωσσού και το Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου όπου φθάνουμε έγκαιρα χάρις στη βοήθεια της Τροχαίας Ηρακλείου που έχει κινητοποιηθεί για την καλύτερη εξυπηρέτηση μας, κάτω από τις οδηγίες και εντολές του Διοικητή της Αστυν. Α'. ΣΓΟΥΡΑΚΗ Εμμα νουήλ. Επισκεπτόμαστε και τον Τάφο του Καζαντζάκη και αφού γευματίζουμε στο κέντρο ΜΥΛΟΣ αναχωρούμε για τον Αρχαιολογικό χώρο της Φαιστού και από εκεί για τα Μάταλλα, όπου φθάνουμε με το ηλιοβασίλεμα. Ξεκινάμε για το ταξίδι της επιστροφής μας που γίνεται μέσω Μοιρών-Τυμπακίου-Αγίας Γαλήνης και καταλήγουμε στο Σπίλι, όπου στο Κέντρο ΚΑΤΣΑΛΕΣ μας περιμένουν ο Αντώνης και η Χρυσούλα που έχουν ετοιμάσει παραδοσιακά Κρητικά εδέσματα. Εκεί ο Στέλιος ΜΠΙΚΑΚΗΣ με το συγκρότημα του μας απογειώνει. Η ολοήμερη κούραση φεύγει με μιας και ξαφνικά συνειδητοποιούμε ότι η ώρα έχει φθάσει 01.30 και πρέπει να φύγουμε.

Δεν παραλείπουμε να ευχαριστήσουμε τους συνα δέλφους του Α.Τ. Μοιρών και του Α.Τ. Σπηλίου για την βοήθεια τους στις μετακινήσεις μας. Παρασκευή 10 Μαίου και το πρόγραμμα μας ξεκινάει με επίσκεψη στην Ιστορική Μονή Αρκαδίου. Μας υποδέχεται ο Ηγούμενος της Μονής με Κρητικό παξιμάδι και ρακί. Ο Πρόεδρος της Τ.Δ. Ηρακλείου Κώστας ΒΟΡΝΙΩΤΑΚΗΣ αναλαμβάνει την ξενάγηση μας και μας αναπτύσσει με γλαφυρότητα την Ιστορία της Μονής και τους αγώνες του Κρητικού Λαού για την λευτεριά. Επόμενος σταθμός μας οι Μαργαρίτες στους πρόποδες του Ψηλορείτη με τα εργαστήρια κεραμεικών, όπου θαυμάσαμε και αγοράσαμε πήλινα αντικείμενα. Στον Πλάτανο, στην πλατεία του Χωριού γευθήκαμε την Κρητική φιλοξενία με ρακί και ντόπιους μεζέδες. Το οδοιπορικό μας στον ορεινό Μυλοπόταμο τα "ψηλά χωριά" συνεχίζεται και μετά από λίγο φθάνουμε στα Ζωνιανά όπου επισκεπτόμαστε το Σπήλαιο και το Μουσείο των Κέρινων Ομοιωμάτων του κ. ΠΟΤΑΜΙΑΝΟΥ. Το γεύμα μας έχει επιμεληθεί ο Μπάμπης ΚΙΑΓΙΑΣ στο Κέντρο ΔΙΑΣ απέναντι από το Ιστορικό Μοναστήρι του Αγίου Γεωργίου Δισκουρίου.

Επιστρέφουμε στο ξενοδοχείο μας κατάκοποι αλλά γεμάτοι εμπειρίες και εντυπώσεις. Ετοιμαζόμαστε για την εναρκτήρια βραδιά του Συνεδρίου μας στην μεγάλη αίθουσα του ξενοδοχείου CRETA STAR. Η ώρα είναι 20.00, η αίθουσα είναι κατάμεστη και έχει ολοκληρωθεί η προσέλευση των Επισήμων καλεσμένων μας. Ο παρουσιαστής μας Νίκος ΚΑΜΗΣΑΚΗΣ κάνει την έναρξη και παρουσιάζει τον Πρόεδρο τηςΤ.Δ. Ρεθύμνου Ηλία ΜΑΝΤΑ, ο οποίος αφού καλωσορίζει τους Επισήμους και τους Συνέδρους, στη συνέχεια δίδει το παράγγελμα για την έπαρση της Ελληνικής Σημαίας και της Σημαίας του Συνεδρίου με παράλληλη ανάκρουση του Εθνικού Ύμνου και του Ύμνου της Ι.Ρ.Α. Ο Πρόεδρος του Εθνικού Τμήματος τον ακολουθεί στο βήμα για τον δικό του χαιρετισμό. Ακολουθούν οι χαιρετισμοί των Επισήμων προσκεκλημένων μας και ο Γ.Α.Δ. Περ. Κρήτης, εκπρόσωπος του κ. Αρχηγού ΕΛ.ΑΣ., Ταξίαρχος κ. Αντώνης ΜΠΑΓΙΑΡΤΑΚΗΣ κηρύσσει την έναρξη των εργασιών του 18ου Πανελληνίου Συνεδρίου. Ακολούθως τον λόγο παίρνει το μέλος μας Διοικητής του Τ.Δ.Α. Ρεθύμνου Αστυν. Α' ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΗΣ Γιώργος, ο οποίος είναι ο κεντρικός ομιλητής και αναπτύσσει το θέμα "Η ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ".

Η τελετή ολοκληρώνεται με την χορωδία του Δήμου Ρεθύμνου που διευθύνει ο Μπάμπης ΠΡΑΜΑΤΕΥΤ ΑΚΗΣ και μας παρουσιάζει τα ριζίτικα τραγούδια.Η βραδιά μας ολοκληρώνεται με το επίσημοδείπνο στο εστιατόριο του ξενοδοχείου όπου η Δ/νση και το προσωπικό μας κατέπληξαν με το πλήθος των φαγητών, την ποιότητα του σέρβις και την άψογη συμπεριφορά. Το Σάββατο 11 Μάιου αρχίζουν οι εργασίες του Συνεδρίου μας με θέματα που απασχολούν την Διεθνή Ενωση Αστυνομικών και τον ΛΑΜΔΕΑ. Οι εργασίες ολοκληρώνονται με τις αρχαιρεσίες για την ανάδειξη των μελών του Δ.Σ. του Εθνικού Τμήματος και του ΛΑΜΔΕΑ. Οι εκδρομείς μας ακολουθούν το πρόγραμμα τους που αρχίζει με την επίσκεψη μας στο Ιστορικό Σπήλαιο Μελιδονίου όπου ολοκαυτώθηκαν οι κάτοικοι της περιοχής στις 3-10-1823 από τους Τούρκους κατά την Επανάσταση του έτους αυτού. Συνεχίζουμε με την επίσκεψη-προσκύνημα στο Τμήμα Δοκίμων Αστυφυλάκων Ρεθύμνου ή Σχολή Χωροφυλακής για τους Ρεθυμνιώτες, τόπο αναμνήσεων για πολλούς από εμάς αφού τα πρώτα βήματα μας στην Αστυνομία τα κάναμε στο χώρο αυτό. Αφού τελέσθηκε επιμνημόσυνη δέηση για τους ήρωες Συναδέλφους που έπεσαν στην ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ τον Μάιο1941, κατατέθηκε στεφάνι από τον Πρόεδρο του Εθνικού Τμήματος κ. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑ-ΝΤΙΝΟΥ Κωνσταντίνο. Στη συνέχεια ο Υπαρχηγός της Κυπριακής Αστυνομίας κ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ Τ άσσος φύτευσε ένα δένδρο στο Μαυσωλείο της Σχολής προσφορά του Ρεθυμνιώτη οικολόγου κ. ΚΟΚΚΟΝΑ, σε ανάμνηση της επίσκεψης μας.

Η Κρητική φιλοξενία δεν μπορούσε να λείπει από το χώρο της Σχολής, όπου ο Διοικητής και το προσωπικό μας προσέφεραν καφέ και αναψυκτικά αφού προηγουμένως μας ξενάγησαν στην έκθεση με τα κειμήλια από την Μάχη της Κρήτης. Στον ελεύθερο χρόνο που μας απέμεινε επισκεφθήκαμε την παλιά πόλη του Ρεθύμνου, την Φορτέτζα και το Ενετικό λιμάνι. Για το γεύμα μας είχε επιμεληθεί η ΈνωσηΞενοδόχων Κρήτης στο κέντρο ΠΕΛΑΓΟΣ λίγο έξω από το Ρέθυμνο. Εκεί μας περίμενε ο Πρόεδρος κ. ΒΟΥΡΒΑΧΑΚΗΣ Νίκος με τα μέλη ΤΣΑΚΑΛΑΚΗ Μανώλη και ΜΠΙΡΛΙΡΑΚΗ Μανώλη καθώς και τον δικηγόρο Ρεθύμνου κ. ΚΟΤΣΑΜΠΑΣΑΚΗ Νίκο, οι οποίοι μας απηύθηναν χαιρετισμό και εξέφρασαν την ικανοποίηση τους για την οργάνωση του Συ-νεδρίου μας στο Ρέθυμνο.

ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΙΣΤΗΡΙΑ ΒΡΑΔΙΑ

Χωρίς να το καταλάβουμε είχαν περάσει ήδη τέσερις ημέρες στην Κρήτη και έπρεπε να ετοιμασθούμε για την αποχαιρετιστήρια βραδιά μας. Ξεκινήσαμε από το ξενοδοχείο μας ώρα 21.00 για το κέντρο ΦΑΡΟΣ των αδελφών ΠΑΥΛΑΚΗ. Η τελετή άρχισε με την αποχαιρετιστήρια ομιλία του Προέδρου της Τοπικής Διοίκησης Ρεθύμνου Ηλία ΜΑΝΤΑ και του Προέδρου του Εθνικού Τμήματος κ. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ Κωνσταντίνου. Ακολούθησε η απονομή πλακετών στους επίσημους προσκεκλημένους, στους εκπροσώπους των Εθνικών Τμημάτων Ιρλανδίας, Γερμανίας και Κύπρου που τίμησαν με την παρουσία τους το Συνεδριό μας καθώς και των Εθνικών Τμημάτων Αυστρίας και Σουηδίας, οι οποίοι πραγματοποίησαν το Συνέδριό τους στην Κρήτη. Στη συνέχεια έγινε η τελετή παράδοσης και παραλαβής της σημαίας στον Πρόεδρο της Τ.Δ. Χαλκιδικής ΠΑΥΛΙΔΗ Θεόδωρο που θα διοργανώσει το 19ο Πανελλήνιο Συνέδριο τον Μάιο του 2003. Από τους εκπροσώπους των Τοπικών Διοικήσεων συγκεντρώθηκε αντί για δώρο το χρηματικό ποσό των 2.000 ευρώ το οποίο δόθηκε στο Ίδρυμα Αποκατάστασης Παιδιών με Ειδικές Ανάγκες του Ρεθύμνου "Η ΑΓΑΠΗ". Η ενέργεια αυτή επικροτήθηκε ιδιαιτέρως απ' όλους τους παρευρισκομένους και έτυχε των ευμενών σχολίων του Νομάρχη Ρεθύμνου κ. ΛΙΤΙΝΑ Εμμανουήλ καθώς και του Επίτιμου Υπαρχηγού ΕΛ.ΑΣ. και Γενικού Διευθυντή Ασφαλείας Ολυμπιακών Αγώνων ΑΘΗΝΑ 2004 κ. ΠΛΑΚΑ Γεωργίου. Ακολούθησε Κρητική βραδιάμε το συγκρότημα του Γιωργή ΧΑΤΖΗΣΠΥΡΟΥ και χορευτές από τον ΟΜΙΛΟ ΒΡΑΚΟΦΟΡΩΝ. Η βραδιά μας έκλεισε με την θαυμάσια λαϊκή ορχήστρα του Λευτέρη ΒΑΜΒΑΚΑ που μας διασκέδασε μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες.

Την Κυριακή 12 Μαίου, ημέρα αναχωρήσεως, η συγκίνηση ήταν φανερή σε όλους. Ξεκινήσαμε να επισκεφθούμε την Ιερά Μονή Πρέβελη στα νότια του Ρεθύμνου, περάσαμε από το Κουρταλιώτικο φαράγγι και αφού πήγαμε στον Πλακιά επιστρέψαμε στο Ρέθυμνο από το φαράγγι του Κοτσυφού. Αφού γευματίσαμε στο κέντρο Α-Α του Αντώνη ΣΗΦΑΚΗ αναχωρήσαμε με προορισμό τα Λιμάνια Ρεθύμνου και Χανίων. Αποχαιρετισθήκαμε με δάκρυα στα μάτια και δώσαμε ραντεβού του χρόνου στην Χαλκιδική.

ΙΔΙΑΙΤΕΡΩΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ:

γ) Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο
    δ) Ένωση Ξενοδόχων Ρεθύμνου
    ε) ΜΟΤΟR OILΕΛΛΑΣ Α.Ε.
    στ) Ίδρυμα Μαυρομάτων Α.Ε.